Kirbi sekretäripraktikal Maltal

by Liisi Kruusimägi

Kirbi Karring käis sekretäri õppepraktikat sooritamas Maltal Erasmus+ programmiga. Rohkem Kirbi õpirände kohta saad lugeda allpool olevast kokkuvõttest.
Minu praktika toimus Maltal 15.03-15.04.2018. Õpiränne kestis kokku 32 päeva. Töötasin sekretärina firmas ZEAL LIMITED.
Eesmärgiks oli praktiliste tegevuste harjutamine vilumuse saamiseks, täiendada teadmisi, inglise keele oskust ning saada uusi kogemusi, õppida tundma nende töökultuuri, sealseid traditsioone ning väärtusi.
Zeal Internships in Malta on mitmekeelne vahendusorganisatsioon, mis tegeleb haridusasutuste ja -organisatsioonidega, nagu näiteks Erasmus + KA1 programm, ning pakub neile praktikakohti ja õpetajakoolitust Maltal. Organisatsioonis töötab 12 inimest. Igapäevaselt töötasin koos Clive Cordinaga, kes on firma omanik/direktor, ühtlasi ka minu juhendaja ning juhiabiga.
Esimesel tööpäeval tegi minu juhendaja PowerPoint-esitluse Malta kohta. Kaunimad kohad, rannad, söögid/joogid jne. Sain ülevaate ettevõtte olemusest, tegevusest ja töö planeerimisest.
Eestis paluti paar kuud enne teha taotlus Malta bussikaardi saamiseks, minul läks see pidevalt meelest ja nii ma ilma kaardita Maltale lendasin.
Kohapeal selgus, et töökoht asub ööbimiskohast 3 km kaugusel. Otsustasin kõndida tööle, aega läks esimestel päevadel 40-45 minutit. Hiljem 35 minutit. Kui vihma sadas, siis sõitsin bussiga, maksis 1.50€ ja aega võttis 50 minutit.
Töötasin esmaspäevast reedeni kella 8.30st kuni 17.00ni. Tööd oli palju ja aeg lendas. Need 32 päeva möödusid nii kiiresti.
Mul oli väga palju erinevaid tööülesandeid. Minu peamisteks ülesanneteks olid praktika dokumentide täitmine (töökoha andmed, minu esimene päev uues töökohas, tunnistuste koostamine), printimine ja skaneerimine, Tere tulemast ümbrikute kokkupanek, emailidele vastamine, praktikandi profiili loomine töökoha jaoks, internetist vajaliku informatsiooni otsimine.

Mida uut õppisin?
Õpirände kogemus andis võimaluse end proovile panna, omandada teadmisi võõrkeelses keskkonnas, tutvuda uute inimestega ja arendada oma oskusi. Väga suureks toetajaks oli sõbralik kollektiiv.

Suhtlemisel klientidega püsisin rahulikuna, ja kui sõnavara jäi napiks, oli abiks kehakeel.
Soovitan tellida Malta bussikaardi, kuna ööbimiskoht võib asuda töökohast kaugel. Minul ja Heleril lihtsalt vedas.  Mitte muretseda! Haarata võimalusest kinni ja nautida õpirännet! See kogemus annab palju juurde. Arendab erialase võõrkeele ja suhtluskeele oskust ning tõstab enesekindlust.
Vabal ajal on võimalus avastada kauneid kohti, ja neid on Maltal palju. Minul pühapäeviti ilmaga ei vedanud, siis igal laupäeval ärkasin juba varakult ning külastasin võimalikult palju vaatamisväärsusi/erinevaid linnasid. Cozo ja Comino saared/Blue Lagoon. Eelviimasel nädalal tuli mu pere Maltale. Otsustasime raha kokku hoida ja ise saartega tutvuda. Sliemast saab otse bussiga Cirkewwa linna (bussipilet maksab 1.50€, sõit kestis 60 minutit), lõpp-peatusest sõidavad praamid Cozo ja Comino saartele. Cozole sõites ei pea piletit ostma, tagasi tulles maksab 5€in. Cirkewwast otse Comino saarele/Blue Lagooni saab ka, pileti hinda ei tea.
Sõitsime alguses Cozole, jalutasime seal veidi ringi ning ostsime pileti Comino saarele ja sama piletiga sai Cominolt Cirkewwa linna. Viimane paat väljus kell 18.00. Soovitan enne Comino saarega tutvuda, jalutada. Seal on palju teisi kohti, kus päikest ja merd nautida. Meie seda ei teinud, istusime kohe pisikesele liivaribale (rahvast oli meeletult) ja hiljem jalutades avastasime, et mujal oleks saanud palju mugavamalt end tunda. Sliemas pakuti meile saartega tutvumise hinnaks alates 35€inimene. Paadiga edasi-tagasi.