Juuksuripraktikant Margit Iirimaal

by Liisi Kruusimägi

Margit Kaljo käis juuksuripraktikal Erasmus+ programmiga  12.11-02.12.2018 Iirimaal. Loe Margiti juuksuripraktika kohta rohkem allpool olevast kokkuvõttest.
Praktika toimus 12. novembrist kuni 02. detsembrini 2018 Iirimaal, Westport College of Further Education´i nimelises koolis ja Westporti linna erinevates juuksurisalongides. Praktika eesmärgiks oli õppida erinevaid värvimise, lõikamise ja soengute tegemise tehnikaid ja vaadelda salongides päevaseid tegemisi.
Wesport College of Further Education on kutseõppeasutus nagu ka meie Pärnumaa Kutsehariduskeskus, vahe vaid selles et sealne kool on tunduvalt väiksem ja väiksema arvu õpilastega – umbes 250, koos e-õppega on õpilasi 500 ringis. Õpetatakse lisaks juuksuritele veel IT-d, graafilist disaini, ettevõtlust ja veterinaariat. Koolil on oma juuksurite õppetuba mis on teatud päevadel nädalas avatud ka linnarahvale. Juuksurite õpe on 2 etapiline, esimesel aastal on teooria ja lõikused, teisel aastal rohkem soengute detailide õppimine ja soengute tegemine. Samas on teise aasta õpilased juba ka salongides tööl administraatorite- ja nende abidena. Esimesel aastal õpetab üks õpetaja, teisel teine. Mõlemad õpetajad on tööl ka oma salongides.
Praktika kestis 3 nädalat ja oli just paraja pikkusega. Nädalate ülesehitus oli selline, et kolm päeva käisime koolis ja kaks päeva nädalas erinevates salongides. Koolis õppisime koos vastava aasta õpilastega kas siis teooriat, lõikusi või tegime soenguid. Soenguid moodustasime nii õppepeadele kui ka omavahel vaheldumisi. Salongides pesime valdavalt päid ja vaatlesime föönisoengute tegemisi, lõikusi, salgutamist ja värvimist.
Kogemusi sain mitmeid, erinevate föönisoengute nippe, fööni käsitsemist, peapesemist ja massaaži, soengute tegemise jaotusi, osi ja tegemist. Administraatori töö vaatlemine – erinevad kliendiprogrammid arvutis ja nende täitmine.
Iirimaa on väga külalislahke, sain kõikvõimalikku toetust ja abi kui seda vajasin. Inimesed on naerusuised, väga avatud, jutukad ja abivalmid. Maa on mägine ja kaunis, Atlandi ookean mõjutab tugevalt kliimat, seega on päevad tujukad, vahelduvad vihmahood ja siis on jälle päike väljas. Kuna nädalavahetused olid vabad, käisime lähedalasuvates naaberlinnades, sõitsime ringi Iirimaa saartel, ronisime pühale mäele.
Minul mingeid probleeme ei esinenud, väike viperus oli tagasi tulles taksoga ja lennukile jõudmisega, aga see õnnestus kenasti lahendada.

Soovitused teistele õpilastele oleks see, et alati tasub kandideerida. Võite osutuda valituks ja see on väärt kogemus edasiseks eluks. See et kogemus oleks igati positiivne pead ka ise kaasa aitama ja olema erinevuste suhtes tolerantne. Iga maa on teisest erinev ja erinevused ainult rikastavad.

Iirimaale praktikale minejad on õnnega koos! Meil oli oma koordinaator kes koostas meile kogu vajamineva nädalate tunniplaani, otsis välja erinevaid aktiviteete mida nädalavahetustel teha ja kuhu minna – isegi busside kellaajad ja orienteeruv maksumus oli välja uuritud! Olime väga turvatud ja hoitud.
Majutuses olime 2 inimese toas kahekesi, hommiku- ja õhtusöök olid alati kindlal kellaajal laual. Majutus
asus 20 minuti jalutustee kaugusel koolist ja kesklinnast. Paraja pikkusega astumine hommikul ja õhtul.
Naeratus näole ja vihmavari tasub alati kaasa võtta, mis siis et hommikul päike paistab!