Elektrik Egert Toom Maltal

by Karmen Torin

Egert Toomi elektriku praktika toimus 2018/2019 õppeaastal Erasmus+ programmi toel Maltal. Altern Limited oli ettevõte, kus Egert rakendas oma kutseoskusi.

Loe Egerti sisukat ja põnevat õpirände kogemust:
Malta praktika oli väga lahe ja silmaringi avardav kogemus. Kui me oma lennuga Maltale jõudsime, ootas meid lennujaamas takso, mis transportis meid otse meie elukohta. Elukoht oli ilus ja puhas, tuppa astudes tervitas meid ühikakaaslane, kes oli esmamuljest väga sõbralik ja meeldiv. Mõne päevaga saime tuttavaks ka teiste ühikakaaslastega ning kokkuvõttes olid nad meeldivad ja lahked inimesed.
Esimesel tööpäeval läksime mööda kätte antud juhiseid töökoha kontorisse, sõitsime sinna bussiga ning peale paari peatuse mööda panekut jõudsime lõpuks jalutades õigesse kohta õigeks ajaks. Seal tervitas meid selle ettevõtte omanik Omar. Ettevõtte nimeks on Altern Limited. Omar oli väga lahke ning muheda iseloomuga ning oli osav seletamaks meile, et mis toimuma hakkab, kuidas ning kus. Peale seda kontori külastust oli meil ülejäänud päev vaba ning otsustasime avastada ning teada saada, mis asi see Malta siis täpsemalt on.
Töö algas meil sellisest kohast nagu finantsministeerium, Ministry For Finance, mis asus Malta pealinnas nimega Valletta. Meie juhendajateks osutusid selle sama ettevõtte alluvuses olevad töötajad, Pierre ja Kenneth. Mõlemad meesterahvad olid väga sõbralikud, lahked ja laheda huumorisoonega. Ei tulnud kordagi ette juhust, kui nendega töötades igav hakkas. Väga meeldiv oli nendega koos töötada ja just nende juhendamise järgi. Töö, mis me tegime, ei olnud raske. Nimelt oli tööülesandeks määratud LED valgustite paigaldus kontori ruumidesse. Tööülesanne olenes ka töö objektist. Finantsministeeriumis oli LED valgustite paigaldus, seal me töötasime 2 nädalat. 3ndal nädalal oli tööobjektiks ettevõtte kontor, kus paigaldasime päikesepaneele katustele ning tegime sellega kaasnevaid ühendustöid. Üks nädal oli nõnda, et pidime kõik juba varem valmis tehtud tööobjektid läbi käima, kuna enne seda nädalat nädalavahetusel oli suur torm ning sellest sai kahjustada kahel tööobjektil olevad päikesepaneelid. LED-ide paigaldamisel olime tihti tellingute peal, kuna laed olid kõrged. LED valgustust tuli ka ise kokku panna, kuna need tulid kahes tükis ja need tuli omavahel vahejupiga kokku panna ja ühendused kokku joota.
Malta riik iseenesest on väga ilus, seda nii inimeste kui ka maa poolest. Saar võib väiksena tunduda, aga suuremad linnad on asustatud väga tihedalt, niiviisi, et maja on teise maja otsa ehitatud ja nõnda mööda tänavaid lõpuni välja. See aeg, kui meie olime seal, oli väga niiske periood ja majad olid seest jahedad. Sattusime sinna just talveperioodiks. Külastasime ka Gozo tütarsaart nimega Comino, mis on just tuntud eresinise vee tõttu selle saare ühe külje all nimega Blue lagoon. Juttude järgi elab sel saarel kolmeliikmeline perekond, kes kasvatavad oma viinamarju ja muid taimi seal. Saar oli väga tühi, just puude poolest. Saare keskel leidis paar puud, aga need puud olid ka ainukesed terve selle saare peale.

Kokkuvõttes oli see Malta õpiränne väga lahe kogemus, soovitaksin ka teistele ning läheksin uuesti sellisele rändele.