Sandra juuksuripraktikal Iirimaal

by Liisi Kruusimägi

Sandra Bauer käis juuksuripraktikal Iirimaal Erasmus+ programmiga. Loe tema praktika kohta rohkem allpool olevast kokkuvõttest või blogist.

Minu välispraktika toimus 12.11.2018-02.12.2018 Mayo maakonnas Westporti linnas Iirimaal. Vastuvõtva organisatsiooni esindaja oli direktor Michael Murphy, ent direktori palvel toimetas praktikantidega kooli juuskurieriala õpetaja Lynda McNally. Lynda tegi ka nädalaplaani, mida täitsin koos oma kaas välispraktikandi Margit Kaljoga.
Praktika sooritasin Westport Collage of Further Educationis, ilusalongides LS Hair, Capelli Hair, Front Page Hair, Petals. Minu praktika eesmärkideks olid panna end proovile, õppida tundma riiki, kultuuri, inimesi ja nende elustiili. Arendada oma võimeid ja omandada hindamatuid teadmisi. Võimalusel külastada erinevaid salonge, praktiseerida erinevad soenguid, lõikuseid ja värvitehnikaid.
Westport Collage of Further Education on u 200 õpilasega kool, kus saab õppida erinevaid erialasid, nagu iluteenindus, juuksuriks, agrikultuuri, kunsti ja fotograafiat, äri ja tehnoloogiat, loomaarstiks. Meie tunnid koolis olid esmaspäevast kolmapäevani, kus osalesime Margitiga juuksurieriala level 5 ja level 6 juuksurite tundides. Saime kätt harjutada erinevate soengute tegemises, juuste värvimises, saime teadmisi juuskuri teooriast, käsitlesime erinevaid elektrilisi juuksehooldustooteid.
LS Hair on Lynda MacNally ja tema äripartneri loodud üks Westporti juhtivamaid salonge. Salongi peamine suund on juuste värvimine ja pruudisoengud. Ka pakutakse salongis meigi teenust. Salongis töötab 7 juuksurit, lisaks neile veel assistent (juuksurieriala õpilane, kes peseb päid, assisteerib juuksurit). Oma tööks kasutatakse Matrix juuksevärve, GHD tooteid.
Petals on salong, kus on suur rõhk juuksehooldustoodete müügil ja teenuste osutamisel (salongist saab juuksehooldusteenust, kosmeetiku teenust, maniküüri-pediküüri. Salongis töötab pea 15 juuksurit. Teenustest pakutakse kõike – lõikused, värvimised, soengud. Töös kasutatakse Kerastase, L ´oreali, Aveda, Voya värve ja GHD tooteid.
Front Page on ainus salong, mida külastades oli juuksuriks meesterahvas. Lisaks temale töötab salongis üks neiu. Pakutakse juuksurilõikuse ja värvimise teenust. Kasutatakse Kerastase tooteid.
Capelli Hair on salong, kus töötab 6 juuksurit, lisaks neile administraator (reede-laup ka lisaks 2 juuskurieriala õpilast, kes assisteerivad administraatorit ja juuksureid) ja meikar. Põhirõhk föönisoengud, värvimised, lõikused ja soengud. Töödeks kasutatakse Alfaparf milano värve, Kemoni värve ja tooteid, Olaplexi, Joicot.
Koolis saime kätt harjutada erinevate soengute tegemises, juuste värvimises. Samuti osalesime teooria tundides. Saime katsetada erinevad elektrilisi tööriistu. Salongides oli peamiselt vaatluspraktika, sest Westportis on nii, et kui oled lõpetanud juuksurieriala esimese aasta, siis minnakse salongi tööle administraatorina. Administraator saab pesta pead, aitab juuksurit, kui juuksur lubab, siis kannab juustesse värvi ja föönitab. Meie saime kõigis salongides pesta klientide juukseid (katsuda erinevaid juuksetüüpe), korrastasime salongi (vajadusel aitasime põrandat pühkida, käterätikuid voltida), olime juures, kui juuksur tegi kliendianalüüsi, valis värvi, ühes salongis abistasime juuksurit salkude tegemisel.
Väga meeldis, et praktika oli varieeruv, ehk saime olla nii koolis kui salongis. Kooli tunnid olid enamus ajast praktilised, salongis pigem vaatlikud. Kuna õpetajad ja juuksurid on väga kogenud, siis õppisime erinevaid tehnikaid, kuidas näiteks kiiresti ja lihtsalt soengut teha, alati kui juuksuri kõrval seisime, seletas ta miks ta ühte või teist asja teeb. Salongides õppisime, milliseid värve kasutada, kuidas lõpetada värvimiseprotsess ja peamassaazi õppisime tegema. Nädalavahetused olid meil vabad, siis vaatasime ringi nii Westportis, külastasime saari ja lähedal asuvaid linnasid. Külastasime ka kauplus-ladu, kus kohast kohalikud juuksurid oma tooteid soetavad. Palju veetsime aega vabas õhus jalutades.
Suuri probleeme ei esinenud, kuna kõik olid väga lahked ja abivalmid. Riiast väljudes hilines lend pool tundi, ootasime. Ent kuna Londonis on kell 2 tundi meie ajast taga, siis jõudsime ilusasti ka järgmisele lennule. Algusest ööbimiskohta saabudes selgus, et toas puudub kütteseade. Kartsime, et külmetame. Ent kõrval toast sai võetud elektriline radikas, mis andis piisavalt sooja. Viimasel päeval selgus, et direktori tellitud takso ei tule meile järgi. Arvasime, et jääme oma lennukist maha, majapidajanna tellis meile takso, jõudsime ilusasti lennule. Kui oli mure või soovisime infot millegi kohta, abistas meid majapidajanna Mary või juuksuriõpetaja Lynda. Ka kasutasime ise google abi kui vaja.
Kui võimalust on, siis kindlasti soovitan osaleda. Võtta kaasa võimalikult vähe riideid (tagasi tulles oleks kohvris rohkem ruumi kingituste jaoks). Kindlasti uurida, kas on vaja kaasa võtta erialaseid asju (nt juuksuril käärid, föönid jne), meil oli algne info, et võime võtta aga ei pea, meie ikkagi võtsime. Kasutasime meie näiteks vaid kamme, fööni ja klambreid. Uurida koha kohta, kuhu minnakse, mida saaks seal vabal ajal teha, mis vaatamisväärsused, hinnad. Ühistranspordi info, kuhu mis bussid, rongid sõidavad.

Kokkuvõtvalt võiksin öelda, et mulle väga meeldis minu välispraktika, oli sisutihe, iga päev oli erinev, kohtusime toredate inimestega, õppisime uusi teadmisi, täitsin peaaegu kõik endale püstitatud eesmärgid.