Masinaelemendid ja koostetööd

You are here: Home > AVALEHT > Hindamismeetodid

Hindamismeetodid

Hindamine

Mooduli hinne on keskmine järgmistest osahinnetest : 

25 arvestuslikku hinnet kõikide mooduli  teemade kohta, 
        millest 20 on testide eest  e - õppekeskkonnas IVA ja 5 ning enam 
        auditooriumis teostatud tööde eest. 
7 praktilist tööd

Teadmiste kontrollimiseks kasutatakse sõltuvalt õppeaine sisust erinevaid vorme:

õpiprotsessi hindamine (üksiktulemuste hindamine)
kirjalikud tööd
iseseisva töö arutelu
arvestus
praktiliste oskuste hindamine
eksam

E - õppe hindamisel võetakse aluseks järgmine protsendiskaala: 

1) 90--100% punktide arvust -- hinne «5»; 
2) 70--89% punktide arvust -- hinne «4»; 
3) 50--69% punktide arvust -- hinne «3»; 
4) 10--49% punktide arvust -- hinne «2»; 
5)   0--9% punktide arvust -- hinne «1». 

Esitatud skaalast 5% üles- ja allapoole moodustab piiritsooni, mille puhul õpetaja võib panna kas madalama või kõrgema hinde, arvestades töö mahtu, ülesannete keerukust, vigade arvu ja liiki. 

Hindamisskaalad
Numbriliselt hinnatakse õpitulemusi viiepallisüsteemis, kus hinne «5» on «väga hea», «4» -- «hea», «3» -- «rahuldav», «2» -- «puudulik» ja «1» -- «nõrk». Hinded «1» ja «2» on mitterahuldavad hinded.
Hinde «5» («väga hea») saab õpilane, kelle suuline esitus, kirjalik töö, praktiline tegevus või selle tulemus on õige ja täielik, loogiline ja mõtestatud, praktilises tegevuses ilmneb omandatu iseseisev ja loov rakendamine.
Hinde «4» («hea») saab õpilane, kelle suuline esitus, kirjalik töö, praktiline tegevus või selle tulemus on üldiselt õige, loogiline ja mõtestatud, kuid pole täielik või esineb väiksemaid eksimusi, praktilises tegevuses jääb mõnel määral puudu iseseisvusest. 
Hinde «3» («rahuldav») saab õpilane, kelle suuline esitus, kirjalik töö, praktiline tegevus või selle tulemus on põhiosas õige, põhioskused on omandatud, kuid praktilises tegevuses, teadmiste rakendamisel võib esineda raskusi. Õpilane vajab juhendamist ja suunamist.
Hinde «2» («puudulik») saab õpilane, kelle suulises esituses, kirjalikus töös, praktilises tegevuses või selle tulemuses on olulisi puudusi ja eksimusi. Õpilane teeb rohkesti sisulisi vigu, ei suuda teadmisi rakendada ka suunamise ja juhendamise korral. 
Hinde «1» («nõrk») saab õpilane, kelle suulisest esitusest, kirjalikust tööst, praktilisest tegevusest või selle tulemusest järeldub nõutavate teadmiste ja oskuste puudumine.

Positiivsed hinded on: “3” – rahuldav, “4” – hea, “5” – väga hea
Mitterahuldavad hinded on: “2” – puudulik, “1” – nõrk
nach oben