Autokere ja sisustus

You are here: Home > AUTO KERE

AUTO KERE

 

Autod on väliselt üksteisest erinevad, aga nad koosnevad ühesugustest seadmetest ja agregaatidest. Tänapäeva auto loomisel on suurt tähelepanu pööratud kerele. See peab olema võimalikult kerge ja seeläbi säästlik, kuid samas piisavalt tugev, et kaitsta kokkupõrkel reisijaid või jalakäijaid.

Kuigi tänapäevane masin sisaldab põhimõtteliselt ja ideeliselt samu seadmeid, mis 90 a tagune auto (mootor, kere, veermik) on tänapäeval neid kõiki tunduvalt modifitseeritud ja paremaks muudetud. Lisatud on kõikvõimalikke turva- ja mugavusseadiseid. Lisaks pööratakse ka suurt rõhku auto disainile ja praktilisusele

Kasutatud pildi allikas: http://fithfath.com/images/wp-content/uploads/2008/12/packard-thirty-runabout-from-1911-old-car.jpg

Kasutatud pildi allikas: http://images.webmakerx.net/eVox/Color/BMW/7879/7879_A17-0360.jpg

Autod on väliselt üksteisest erinevad, aga nad koosnevad ühesugustest seadmetest ja agregaatidest. Tänapäeva auto loomisel on suurt tähelepanu pööratud kerele. See peab olema võimalikult kerge ja seeläbi säästlik, kuid samas piisavalt tugev, et kaitsta kokkupõrkel reisijaid või jalakäijaid.

Kuigi tänapäevane masin sisaldab põhimõtteliselt ja ideeliselt samu seadmeid, mis 90 a tagune auto (mootor, kere, veermik) on tänapäeval neid kõiki tunduvalt modifitseeritud ja paremaks muudetud. Lisatud on kõikvõimalikke turva- ja mugavusseadiseid. Lisaks pööratakse ka suurt rõhku auto disainile ja praktilisusele

Kasutatud pildi allikas: http://gmotors.co.uk/news/wp-content/uploads/2010/12/frame.jpg

Sõiduautod konstrueeritakse kandekerega, mis on lihtsam valmistada ja kaalub vähe. Sellise kere all pole eraldi raami. Sõiduki kere ise koos abiraamide ja taladega moodustab kandva kere. Maasturid, veoautod ja bussid on aga raamiga autod- kui kabiin eemaldada, siis jääb järele sõiduvõimeline Øassii.

Kasutatud pildi allikas: http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2009/04/1955_Mercedes_300SL_Gullwing_Project_Rolling_Chassis_1.jpg

 

Tänapäeva kere on auto juures väga tähtis komponent. See peab tagama turvalisuse, hoidma kere jäigana et säiliks juhitavus ja tema külge kinnituvad kõik detailid ja agregaadid. Kere konstrueeritakse selliselt, et sõitjateruum oleks kõige kõvem ja deformeeruks kõige vähem. Kõik muud talad ja detailid mis on sõitjateruumist väljaspool (mootoriruum, taguots) on mõeldud avarii korral deformeeruma ja löögi energiat summutama.

Kasutatud pildi allikas: http://autofoam.files.wordpress.com/2012/08/autofoam_frame.png

Sõitjateruumi turvalisus tagatakse erineva jäikusega deformeerivate taladega. Kui auto osaleb avariis, siis mootor ja käigukast „libisevad“ auto alla. Kõik paneelid ja talad on valitud nii, et alguses on nad pehmemad ja mida kere poole, seda jäigemaks lähevad. Sellega tagatakse, et avarii energia summutatakse ja sõitjateruum jääb võimalikult puutumata.

 

Volvo test:

 

Brilliance BS6 test:

 

Turvalise ja mitte nii turvalise auto võrdlus:

nach oben